بلاگ

تفاوت چرم طبیعی و صنعتی

چرم طبیعی

تفاوت چرم طبیعی و صنعتی

شناخت خصوصیات و تفاوت های دو نوع چرم طبیعی و صنعتی قطعا در زمینه انتخاب آنها موثر می باشد. تفاوت های این دو متریال که در ظاهر تا حدودی شباهت دارند، بیشتر از ساختار و جنس هر کدام ناشی می شود. در واقع، همانطور که از نام این محصولات نیز مشخص می باشد، چرم های طبیعی اساسی کاملا طبیعی دارند، این در حالی است که در تولید چرم صنعتی یا چرم مصنوعی از مواد اولیه متنوع استفاده می گردد. البته تفاوت های این دو متریال به موارد گفته شده محدود نمی گردد، بلکه تفاوت های بیشتری با هم دارند. اگر با ما همراه باشید، در این باره اطلاعات مفیدی در اختیار شما قرار خواهد گرفت. 

راه های شناخت چرم طبیعی

بهترین راه برای شناخت چرم طبیعی، آشنایی با خصوصیات آن می باشد. چرم طبیعی از پوست جانوران به دست می آید و نوعی پارچه کاملاً طبیعی محسوب می شود. با توجه به فرآیند هایی که انواع چرم طبیعی در حین تولید پشت سر می گذارند، انواع مختلفی از چرم طبیعی به دست می آید. این چرم ها در حالت کلی در دو نوع ساده و طرح دار تولید و معمولا در سه نوع زیر خلاصه می شوند:

  • چرم سنگین
  • چرم نیمه سنگین
  • چرم سبک 
چرم طبیعی

چرم طبیعی.

منظور از دسته اول چرم هایی هستند که از پوستظجانداران سنگین مانند گاو، گاومیش، شتر و موارد مشابه تولید می شوند و سایز نسبتا بزرگ دارند. از خصوصیات چرم های سنگین به ضخامت بیشتر آنها مربوط می گردد. چرم سبک نیز به چرم‌ هایی گفته می‌ شود که از پوست جانداران نسبتاً سبک و از جمله گوسفند و بز تولید می شوند. چرم های نیمه سنگین نیز مابین آنها هستند؛ به طور مثال، چرم شتر مرغ نوعی چرم نیمه سنگین است. چرم های سبک در مقایسه با چرم های سنگین لطیف تر می باشند و ضخامت آنها نیز کمتر است و در نتیجه منعطف تر هستند.

 ناگفته نماند که در کشور ما بیشتر اوقات از  پوست حیوانات و جانداران حلال گوشت برای تولید چرم استفاده می شود. بنابراین، چرم های ایرانی انواع محدود دارند، این در حالی است که در سایر کشورها اقدام به تولید گونه های متنوع تری از چرم های طبیعی می شود. 

از مهمترین خصوصیات این چرم ها این است که قسمت پشت آنها پرزدار می باشد، همچنین چرم های طبیعی در حالت کلی دارای بوی خاصی هستند که از طبیعی بودن آنها ناشی می شود. در واقع این چرم ها اگرچه فرآیندهای گوناگونی در حین تولید پشت سر گذاشته اند، اما تا حدودی بوی پوست جاندار را در خود دارند. ساختار آنها نیز کاملاً طبیعی می باشد و  ظاهرشان از هیچگونه الگو و نظمی تبعیت نمی‌ کند. این نوع چرم براقیت بسیار کمی دارد و تا حدودی رطوبت را به خود می گیرد. 

چرم طبیعی

چرم طبیعی

چرم صنعتی

در تولید چرم مصنوعی از مواد اولیه مختلفی کمک گرفته می شود. اگرچه این نوع از چرم دارای شباهت زیادی به چرم طبیعی می باشد؛ اما از لحاظ ساختاری کاملاً متفاوت است. به طور معمول، این چرم ها در رده کیفی پایین تری نسبت به چرم های طبیعی قرار می گیرند. اما، دارای تنوع بیشتری از نظر اندازه، رنگ و طرح هستند. نوع الگویی که در طراحی این چرم به کار می رود، به طور مرتب برای آن تکرار می شود. این چرم همچنین در مقایسه با چرم های طبیعی لطافت و انعطاف پذیری کمتری دارد. سطح آن نیز تا حدودی براق تر می باشد و نفوذ پذیری آن در برابر رطوبت کمتر است. این نوع از چرم نیز کیفیت خوبی داشته و می‌ تواند یک جایگزین مناسب برای چرم طبیعی باشد.

برای مقایسه انواع چرم طبیعی و صنعتی بهترین کار توجه به خصوصیات ظاهری و ساختاری گفته شده برای هر کدام است. برای تشخیص نوع چرم لازم است به تمامی خصوصیات آن توجه داشته باشید. در صورت لزوم می توانید چرم را آزمایش کنید تا از طبیعی بودن یا مصنوعی بودن آن اطمینان حاصل کنید. 

Picture3

چرم صنعتی

مقایسه چرم طبیعی و مصنوعی  

در رابطه با دو نوع چرم طبیعی و صنعتی و به عنوان نوعی مقایسه لازم به ذکر است بدانید که حساسیت چرم طبیعی بیشتر می باشد. در مقابل، چرم های مصنوعی مقاوم تر می باشند. از طرفی، چرم های طبیعی ظرافت بیشتری دارند و انعطاف پذیری و بافت طبیعی آنها ماندگاری این متریال را تضمین می کند؛ همچنین، دارای زیبایی طبیعی هستند. از این رو، برای ساخت محصولات چرمی گوناگون، بسیار کارایی دارند. چرم های مصنوعی قیمتی ارزان تر دارند و بسیار متنوع تر تولید می شوند. به طوری که، انواع چرم فانتزی را نیز شامل می شوند؛ بنابراین، دست شما را باز می گذارند تا رنگ ها و طرح های بیشتری از آنها را بتوانید استفاده کنید. 

یکی دیگر از خصوصیات مربوط به انواع چرم طبیعی و صنعتی این است که چرم های صنعتی از لحاظ ابعاد و اندازه هیچ گونه محدودیتی ندارند. این چرم ها معمولاً در شکل های منظم و اغلب اوقات به صورت مستطیلی تولید می شوند. این در حالی است که چرم های طبیعی اندازه ای در حد پوست جاندار و یا کوچکتر از آن دارند و شکل آنها نیز منظم نیست. 

مراقبت از چرم صنعتی و طبیعی

هر کدام از انواع چرم طبیعی و صنعتی به نوبه خود به مراقبت صحیح نیاز دارند. ضمن آنکه لازم است هر کدام از این چرم ها از عوامل فیزیکی و خصوصاً ضربات و برخورد وسایل نوک تیز با آنها در امان بمانند؛ در هنگام شستشوی آنها نیز باید بسیار دقت کرد.

در زمان شستشوی چرم های ذکر شده و فرآورده های آنها، از شستشوی این متریال با استفاده از لوازم خشن مانند برس ها باید جلوگیری شود. همچنین، از شستشوی آنها با شوینده های قوی و شیمیایی باید جلوگیری به عمل آید. به علاوه، تا جایی که امکان دارد بهتر است از شستشوی آنها جلوگیری شود. برای از بین بردن آلودگی ها و لکه های روی این متریال ها بهتر است از شوینده‌ های بسیار ملایم و با روشی آهسته مانند شستن آنها با پارچه لطیف استفاده شود. 

از دیگر مراقبت هایی که از انواع چرم طبیعی و صنعتی باید به عمل آید، مربوط به واکس زدن آنها می شود. واکس زدن چرم نه تنها باعث براقیت و زیبایی آنها می شود و منجر می گردد که چرم ها حالتی نو به خود بگیرند؛ بلکه از آسیب وارد آمدن به آنها در اثر خشکی جلوگیری به عمل می آورد. واکس زدن چرم در زمان سرما و فصل های سرد تقریباً کاری واجب برای محصولات چرمی است.

کاربرد چرم

کاربرد چرم.

اهمیت محصولات چرمی

بسیاری از ما محصولات چرمی را بر سایر کالاهای مشابه ترجیح می دهیم؛ علت این امر به دوام و ماندگاری بالای آنها و شیک بودن محصولات مربوط می گردد. همچنین، محصولات چرمی و خصوصا کیف های چرم جزو آن دسته از کیف ها می باشند که به مرور زمان نه تنها دمده نمی شوند، بلکه با گذشت زمان بر جذابیت آنها افزوده می شود. از طرفی، آنها را به عنوان نوعی کیف همه کاره می توانید در نظر داشته باشد که در اماکن مختلف قابل استفاده می باشند. اگرچه کیفیت چرم استفاده شده در محصولات بسیار اهمیت دارد؛ اما نوع دوخت و طراحی آنها نیز حائز اهمیت می باشد. به این منظور ظریف ترین، خاص ترین و شکیل ترین محصولات چرمی در فروشگاه اینترنتی بیورا به شما معرفی می شوند که از هر نظر بهترین هستند. این کیف ها و محصولات چرمی را تمامی سلیقه ها می پسندند و ظاهر آنها نیز بیانگر این واقعیت است.

کاربردها

انواع چرم طبیعی و صنعتی جزو پرکاربردترین متریال ها به شمار می آیند؛ از این چرم ها استفاده های زیادی می شود و از این متریال ها برای دوخت

  1. کیف و کفش ست
  2. کمربند و اکسسوری های مشابه نظیر دسته کلید و…
  3. انواع کیف دستی، کیف مدارک، جاکارتی، کوله پشتی و…
  4. لباس های زمستانی نظیر پالتو، کت و…
  5. دوخت دستکش های زمستانی و انواع دستکش ورزش و صنعتی
  6. روکش مبلمان
  7. روکش صندلی خودرو 

و… بسیار استفاده می گردد.

معتبرترین مرکز خرید چرم طبیعی و صنعتی؛ سایت بیورا

اعتبار یک مجموعه از نوع خدمات دادن آن به مشتریان مشخص می شود. همانقدر که اصالت کالا، جدید بودن، زیبایی و کیفیت آن اهمیت دارد، لازم است که محصول به صورت تضمین شده به مشتری عرضه گردد. به علاوه، قرار دادن یک راهنمای جامع و کامل از محصول در اختیار مشتری جزو حقوق او محسوب می گردد تا بتواند انتخاب بهتری در این زمینه داشته باشد.

 امروزه اگرچه محصولات چرمی با تنوع بالا تولید و به فراوانی در بازار های گوناگون یافت می شوند. اما، همه آنها قابل اعتماد نیستند؛ چرا که اغلب آنها خدمات پس از فروش ندارند.

 در یک مرکز خرید معتبر دسترسی آسانی برای مشتریان فراهم می آید تا خرید آسان و فوری نیز بتوانند داشته باشند. به علاوه، تنوع محصولات بالا بوده و مشتری حق انتخاب خواهد داشت. چنین شرایطی در سایت بیورا برای مشتریان عزیز فراهم آمده تا با خیالی آسوده و به شکلی تضمین‌ شده بتوانند خرید خود را انجام دهند. لوکس ترین و مدرن ترین و در عین حال باکیفیت ترین محصولات چرمی در این مجموعه عرضه می شوند که خرید آنها قطعاً رضایت شما را به دنبال خواهد داشت. برای تماشای محصولات و خرید اینترنتی آنها به سایت ما سر بزنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *